W minionym – 2018 roku Grupa w ramach marki BMW oraz MINI sprzedała ponad 140 tysięcy zelektryfikowanych pojazdów.
Europa to największy rynek dla Monachijczyków. 50% ze 140 tysięcy sprzedanych aut, znalazło nabywców na Starym Kontynencie. Tym samym udział Grupy w „elektrycznym” rynku osiągnął 16%. W Niemczech, co piąte, sprzedane – zelektryfikowane auto, pochodziło od BMW. 25 tysięcy elektryków trafiło do klientów w Stanach Zjednoczonych.
Dzisiaj elektromobilność to, wiodący kierunek strategii korporacyjnego rozwoju BMW Group. Stanowi jedno z ogniw przyszłości ACES (Autonomous – autonomiczne, Connected – skomunikowane, Electrified – zelektryfikowane i Services / Shared – usługi / udostępnianie).
Potwierdzeniem filozofii przywódcy producentów, pojazdów elektrycznych, są zapowiedzi nowych modeli w 2019 roku. Na rynek trafią, kolejne zelektryfikowane auta marki.
Nowej generacji BMW X5 plug-in hybrid, BMW serii 3 plug-in hybrid oraz MINI Electric, które będzie produkowane na Wyspach Brytyjskich. Modele zostaną wyposażone w najnowszej generacji napędy elektryczne. W przypadku BMW plug-in hybrid, pozwolą na przejechanie 80 kilometrów tylko na energii elektrycznej.
Dynamiczny rozwój w obszarach elektromobilnych, sprawia, że do 2021 roku Grupa będzie posiadała w swojej ofercie pięć modeli całkowicie elektrycznych, a do 2025 roku, aż dwanaście! Jeżeli doda do tego auta plug-in hybrid, to liczba zelektryfikowanych pojazdów wzrośnie do 25, nie licząc produkcji Motorrad i elektrycznych jednośladów.
Producent z Monachium zakłada, że w 2019 roku nabywców na całym świecie znajdzie pół miliona zelektryfikowanych przez Grupę aut.
W tej chwili, rozwija już piątą generację napędów elektrycznych. Na jeszcze wyższy poziom zaawansowania, wprowadza zależność pomiędzy silnikiem elektrycznym, przekładnią, elektroniką napędu oraz akumulatorem. Integracja silnika elektrycznego, przekładni i elektroniki napędu pozwoli na obniżenie kosztów. Kolejną zaletą, nowego silnika elektrycznego jest to, że do produkcji nie wymaga metali ziem rzadkich. Daje to BMW całkowitą niezależność od ich dostępności.
Napędy elektryczne piątej generacji BMW zamontuje pierwszy raz w modelu iX3 w 2020 roku.