Site icon Rzecznik Elektromobilności

Nowy napęd, nowe modele, nowe możliwości

Grupa BMW jest w trakcie rozwijania piątej już generacji układu napędowego. Do budowy silnika nie będzie wykorzystywała metali ziem rzadkich. Tym samym uniezależni się od dostępności i ceny minerałów na światowych giełdach. Piąta generacja układu napędowego zadebiutuje na rynku w 2020 roku wraz z modelem iX3.

Pięć lat później w 2025 roku, BMW będzie oferowało swoim klientom, co najmniej dwanaście w pełni elektrycznych modeli m.in. BMW i3, MINI Electric, BMW iX3, BMW i4 oraz BMW iNEXT.

Silniki elektryczne oraz akumulatory wysokonapięciowe są projektowane, budowane i samodzielne rozwijane przez Grupę. BMW wytwarza je w fabryce zlokalizowanej w Dingolfing. Kompaktowość, wymiary i niska masa baterii pozwalają na bardzo szerokie zastosowanie rozwiązań opracowanych przez bawarskich inżynierów. Napędy skonstruowane przez Monachijczyków pracują na lądzie i na wodzie. W ostatnim czasie napęd i układ ośmiu baterii z i3 – Turcy montują w elektrycznych autobusach miejskich. Autobus może przejechać 210 km na jednym ładowaniu i przez blisko 18 godzin nie wymaga dodatkowego uzupełnienia energii. Dzięki napędowi elektrycznemu na pokład zabiera cztery osoby więcej w porównaniu do wersji z napędem tradycyjnym. Obniżone nadwozie, pozwala na sprawne korzystanie z pojazdu osobom poruszającym się na wózkach.

Napęd z i3 znalazł również zastosowanie w skuterze elektrycznym.

Exit mobile version