Site icon Rzecznik Elektromobilności

Co sprzedawało się najlepiej?

Z opublikowanych danych wynika, że na Starym Kontynencie, największą popularnością wśród kupujących cieszyły się auta wyprodukowane na „miejscu”, czyli w Europie. Nabywców znalazły też elektryki z Japonii oraz Stanów Zjednoczonych. Co ciekawe zabrakło aut wyprodukowanych w Chinach, mimo to, że te zdominowały rynek na pozostałych kontynentach. Liderem w Europie w 2017 roku było Renault ZOE. Następnie Nissan Leaf, a tuż za nim BMW i3. Później Tesla S, VW e-Golf i Tesla X. Stawkę zamknęły Smart For Two i VW e-Upi.

Sprzedaż w liczbach:

model auta sprzedaż w Europie w 2017 roku w tysiącach
Renault ZOE 31,3
Nissan Leaf 17,2
BMW i3 14,8
Tesla model S 14,3
VW e-Golf 12,7
Tesla model X 10,4
Smart For Two 4,2
VW e-Upi 2,9

W naszym kraju podobnie, jak w pozostałych unijnych, największa popularnością cieszył się Nissan, a tuż za nim BMW, a następnie Tesla i VW.

model auta zarejestrowanych w Polsce w 2017 roku w sztukach
Nissan 271
BMW 117
Tesla 71
VW 15
Renault 14
Smart 7
Hyundai 3
Citroen i Peugeot po 1 egzemplarzu

Wpisujemy się także w inną tendencję. 80% ankietowanych Niemców, którzy jeżdżą na co dzień elektrykami przyznało się, że to drugie auto w domu. U nas jest podobnie. Właściciele EV przyznają się, że to drugi samochód w garażu, z którego korzystają do tzw. podróży lokalnych. Wykorzystywany jest do dojazdów do pracy, na zakupy, krótkich wypadów za miasto.
Z pewnością to bardzo cenna informacja dla dealerów, zakładając, że w ponad trzech milionach domostw są zarejestrowane, co najmniej dwa samochody. Dodatkową zachętą przy podejmowaniu decyzji o zakupie EV mogą być zdecydowanie niższe koszty eksploatacji w porównaniu do auta z napędem tradycyjnym.

 

Exit mobile version